Dureri musculare sau articulare – schimbă-ți dieta!

Nu există nicio îndoială că dieta noastră este adesea cel mai bun aliat al sănătății noastre. Ceea ce mâncăm ne poate ajuta chiar să prevenim anumite dureri, motiv pentru care este atât de important să ne supraveghem coșul de cumpărături pentru a alege ceea ce este mai bun pentru noi. Este cazul, de exemplu, al durerilor articulare și musculare, pe care putem încerca să le prevenim având grijă de dieta noastră. Adevărul este că, așa cum ne spune doctorul Domingo Carrera, specialist în nutriție la Centro Médico-Quirúrgico de Enfermedades Digestivas, „alimentele pot influența procesele inflamatorii articulare, precum și durerile articulare. Există alimente pe care le putem consuma și care pot ameliora durerea, precum și alimente pe care putem înceta să le mai consumăm și care, de asemenea, pot îmbunătăți durerea”.

Alimentele direct în coșul de cumpărături

Medicul explică faptul că, în cazul durerilor articulare, este important ca toate alimentele care conțin acid Omega 3 să fie în coșul de cumpărături și să fie consumate în cantități mari: uleiul de măsline sau de soia, semințele de in, semințele de dovleac, somonul și, în general, peștele albastru și cel mic (sardine, hamsii, macrou, hamsii). Nu trebuie să lipsească nici migdalele, precum și avocado. În plus, un condiment care are o mare putere antiinflamatoare la nivelul articulațiilor este turmericul, care nu trebuie să lipsească din mâncăruri. „Acidul Omega 3 este un antiinflamator natural foarte puternic pentru cartilajele și ligamentele inflamate. Nu trebuie să lipsească nici cireșele, broccoli, ceaiul verde și soia (în toate formele sale)”, explică el.

Cheia este, așadar, să alegeți alimente bogate în omega 3, calciu și magneziu. „Sursele de calciu și magneziu trebuie căutate în alimente vegetale precum broccoli, spanac, anghinare, kiwi, banane, leguminoase, căpșuni etc.”, subliniază el.

Și, dimpotrivă, există altele pe care ar trebui să le evităm?

În mod similar, persoanele cu dureri articulare sau musculare ar trebui să evite consumul în exces al anumitor alimente, printre care medicul evidențiază produsele lactate sub toate formele lor, deoarece acestea conțin cazeină, o proteină care are o activitate proinflamatoare. Într-o articulație care este deja inflamată, această cazeină poate accentua problema. „De asemenea, nu se recomandă consumul de porumb, carne de vită, grâu și cereale cu gluten, ouă, citrice, cartofi, roșii, cafea și nuci bogate în acid Omega 6, cum ar fi nucile de pin, nucile și nucile de Brazilia. În acest caz, Omega 6 are un efect pro-inflamator asupra articulațiilor. Solanina din cartofi și roșii este, de asemenea, pro-inflamatorie, la fel ca și glutenul din grâu, orz, secară și ovăz. Cafeaua ne face să pierdem minerale precum magneziul și calciul, ceea ce slăbește oasele și articulațiile”, explică el.

Alimente care pot inflama articulațiile

Una dintre chei este, după cum a explicat specialistul, efectul proinflamator al anumitor alimente. „Acestea sunt cele bogate în cazeină (produse lactate), solanină (cartofi, roșii), grăsimi saturate (carne de vită, miel, organe, carne de porc, produse lactate integrale etc.), grăsimi trans (care se găsesc în fast-food, produse de panificație industrială și alimente ultra-încărcate) și grăsimi saturate (care se găsesc în fast-food, produse de panificație industrială și alimente ultra-încărcate). ), grăsimi trans (prezente în fast-food, produse de patiserie industrială și alimente ultraprocesate), acizi Omega 6 (ulei de floarea-soarelui, porumb, susan), carbohidrați rafinați (pâine albă și paste făinoase, produse de patiserie industrială, produse de cofetărie), zahăr (deserturi și toate alimentele procesate) sau gluten (grâu, orz, secară, ovăz). Alte alimente care favorizează inflamația sunt aspartamul, glutamatul monosodic și alcoolul”, spune ea. Prin urmare, ar trebui să limităm consumul acestora.

Importanța de a avea grijă de ceea ce mâncăm

Este foarte important, prin urmare, ca pacienții cu afecțiuni precum osteoartrita sau artrita să aibă grijă de alimentația lor pentru a-și îmbunătăți calitatea vieții. „Este important, deoarece acestea sunt afecțiuni cronice care au la origine un factor genetic, cele mai multe dintre ele fiind de natură autoimună. Așadar, alimentele care favorizează procesele inflamatorii din organism vor agrava simptomele, în timp ce alimentele cu efect antiinflamator vor ameliora durerea. În plus, o dietă sănătoasă poate face ca microbiota noastră intestinală și sistemul nostru imunitar în general să funcționeze mai bine, iar acest lucru este legat de reducerea inflamației”, spune doctorul Carrera, care adaugă și o recomandare foarte importantă: persoanele cu artrită și osteoartrită nu ar trebui să ia în greutate sau, dacă o fac, ar trebui să slăbească, deoarece acest lucru favorizează o mai mare inflamație articulară în articulațiile care sunt supraponderale.

Este recomandabil să luați suplimente de colagen?

Aceasta este una dintre îndoielile care pot apărea cu privire la oportunitatea de a lua suplimente de colagen, un nutrient care poate fi benefic pentru articulațiile noastre. „Suplimentele de colagen pot ameliora o parte din durere, deoarece este o vitamină care construiește și întărește cartilajul inflamat, dar colagenul singur nu va fi suficient. Cu o dietă adecvată și suplimente de colagen și turmeric, pacientul ar putea beneficia foarte mult”, conchide medicul.

Lasă un comentariu